Ushbu kursni sotib olish Faqat ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar uchun taqdim etiladi!
Kurs haqida
Bolalar kasalliklari propedevtikasi (lotincha propaedeutica - oldindan oʻrgatish, tayyorlovchi oʻqitish, fanga kirish) – pediatriyaning asosiy bilimlari boʻlib, bu bola tanasining barcha tizimlarining oʻsishi, rivojlanishi, shakllanishining yoshga bogʻliq xususiyatlarini oʻrganadi. Bolalar kasalliklari propedevtikasining asosiy vazifalari bolani tekshirish, palpatsiya, perkussiya, auskultatsiya usullarining xususiyatlari, bolalik davridagi kasalliklarga chalingan bemorlarni tekshirish doirasi, turli tizimlarning va umuman tananing asosiy zararlanishi, bemorlarning umumiy va qoʻshimcha tekshiruvidan olingan ma’lumotlarni klinik talqin qilishdan iborat.
Kursdan ko'zlangan maqsad
Kimlar uchun mo'ljallangan
Mundarija
- 14 ta dars
- 1.1 Bolalar kasalliklari propedevtikasi faniga kirish, fanni maqsadi va vazifalari. jahonda va oʻzbekistonda pediatriyani rivojlanish tarixi. oʻzbekistonda pediatriyani rivojlanishiga hissa qoʻshgan olimlar. (1-qism)
- 1.1 Bolalar kasalliklari propedevtikasi faniga kirish, fanni maqsadi va vazifalari. jahonda va oʻzbekistonda pediatriyani rivojlanish tarixi. oʻzbekistonda pediatriyani rivojlanishiga hissa qoʻshgan olimlar. (2-qism)
- 1.2. Bolalik davrlari. Odam ontogenezida bolalik davrlarini rivojlanish bosqichlari.
- 3.1. Jismoniy rivojlanishga ta’sir qiluvchi omillar
- 3.2. Akseleratsiya va retardatsiya toʻgʻrisida tushuncha
- 3.3. Antropometrik oʻlchovlar texnikasi
- 3.4 Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (1-qism)
- 3.4. Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (2-qism)
- 3.4. Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (3-qism)
- 3.4. Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (4-qism)
- 3.4. Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (5-qism)
- 3.4. Bolalarni oʻsish va rivojlanishini baholash standartlari va mezonlari. (6-qism)
- 3.5. Bolalar oʻsish va rivojlanishi zararlanish semiotikasi
- 6.1. Bolalarda suyak-mushak tizimining anatomik- fiziologik xususiyatlari (1-qism)
- 6.1. Bolalarda suyak-mushak tizimining anatomik- fiziologik xususiyatlari (2-qism)
- 6.1. Bolalarda suyak-mushak tizimining anatomik- fiziologik xususiyatlari (2-qism)
- 6.2. Tekshirish usullari
- 6.3. Buzilishlari semiotikasi (1-qism)
- 6.3. Buzilishlari semiotikasi (2- qism)
- 6.3. Buzilishlari semiotikasi (3-qism)
- 13.1. Anatomo-fiziologik xususiyatlari (1-qism)
- 13.1. Anatomo-fiziologik xususiyatlari (2-qism)
- 13.2. Tranzitor holatlari (1-qism)
- 13.2. Tranzitor holatlari (2-qism)
- 13.2. Tranzitor holatlari (3-qism)
- 13.3. Yangi tugʻilgan chaqaloqlarni tekshirish usullari
- 13.4. Yangi tugʻilgan chaqaloqlarning shartsiz reflekslari
- 14.1. Koʻkrak bezining rivojlanishi va laktatsiya
- 14.2. Koʻkrak sutining biologik va kimyoviy hususiyatlari
- 14.3. Koʻkrak sutining immunologik hususiyatlari
- 14.4. Tabiiy ovqatlanish (1-qism)
- 14.4. Tabiiy ovqatlanish (2-qism)
- 14.5. Gipogalaktiya
- 14.6. Qoʻshimcha ovqatlantirish
- 14.7. Aralash va sun’iy ovqatlantirish
- 14.8. 1-3 yoshdagi bolalarning ovqatlanish xususiyatlari
- Glossariy
- Foydalanilgan adabiyotlar
- Qisqartmalar roʻyxati